Kilpailu Fordia vastaan
Louis Chevrolet, syntynyt Sveitsissä vuonna 1878, muutti Kanadaan 1900-luvulla. Hän meni Yhdysvaltoihin New Yorkiin vuonna 1901, ja työskenteli autonvalmistaja Fiatille. Vuonna 1909 hän siirtyi työskentelemään Buick Motor Company-yhtiölle, ja oppi siellä paljon auton rakennuksesta. Hieman myöhemmin 3. marraskuuta vuonna 1911 hän perusti oman yhtiönsä Detroitissa kumppaninsa William Durantin kanssa kilpaillakseen Fordin T-mallia vastaan.
Ford ja Chevrolet hallitsevat Yhdysvaltoja
Vuonna 1915, Chevroletillä tuli kiistoja kumppaninsa kanssa, joka myöhemmin myi osuutensa takaisin Chevrolet Motor Car Company-yhtiölle. Vuotta myöhemmin vuonna 1918, General Motors osti yhtiön ja Louis Chevrolet keskittyi kilpa-ajamiseen. 1920-luvulla tästä merkistä tuli yksi Fordin suurimpia kilpailijoita, ja se jopa saavutti johtoaseman vuonna 1927 Yhdysvaltojen autojen myynnissä. Seuraavina vuosina myynnin johtoasema vaihteli Fordin ja Chevroletin välillä, vaikkakin kummallakaan valmistajalla ei ollut etuasemaa autojensa teknologian suhteen.
Ensimmäinen urheiluauto oli menestys
Kun Yhdysvallat liittyivät toiseen maailmansotaan vuonna 1942, henkilöautojen tuotanto korvattiin sotilasajoneuvojen valmistuksella. Kolme vuotta myöhemmin henkilöautojen valmistus aloitettiin uudelleen, vaikka toisaalta niiden tekniset ominaisuudet olivat samoja sotaa edeltävien mallien kanssa. Yhtiön ensimmäinen urheiluauto Corvettet esiteltiin vuonna 1953. Tämän mallin suosion saavuttaminen kesti todella pitkään, mutta tänä päivänä se on yksi Amerikkalaisten automarkkinoiden parhaiten myyvistä autoista.
Useita merkkejä, yksi yritys
1950 luvulla Chevrolet rakensi myös isokokoisia autoja ylisuurilla metallisilla takasiivekkeillä varustettuina. 1960-luvulla sen kuitenkin syrjäytti sen arkkivihollinen Ford, joka tuohon aikaan toi uusia mallejaan markkinoille. Teknisiltä ominaisuuksiltaan Chevrolet oli heikompi ja sen mallit olivat ominaisuuksiltaan Fordia 2-3 vuotta jäljessä. Vuosien 1979-1982 välillä he alkoivat tuottaa nelivedoilla varustettuja autoja, joka kehitettiin Euroopassa 1960-luvulla.
Tuohon aikaan Japanin painostus kasvoi, ja yhtiö perusti Toyotan kanssa tehtaan Corollan sekä Chevroletin tytär versio Nova:n valmistamiseen. Chevrolet on melko uusi merkki Yhdysvaltalaisessa General Motors yhtiössä. Opelin lisäksi myös Cadillac, Pontiac, Buick, Saturn, Vauxhaull, Saab, Daewoo, ja Hummer kuuluvat General Motorsiin. GMC-termi viittaa kaikkiin General Motorsin valmistamiin kaupallisiin ajoneuvoihin. Meidän nettikaupastamme saat tilattua kaikkia varaosat useimmille Chevrolet malleille, kuten esim. pienelle Matiz mallille, katumaasturi Captivalle, tai vaikkapa urheiluauto Camarolle. Lisäksi tarjoamme huippuluokan jarrujärjestelmän osia, jarrupaloja, jarrunesteitä, ja käynnistysjärjestelmän osia.