
Kilpa-autoista eliitin ajoneuvoiksi
Vuosina 1929-1938, Enzo Ferrari johti Ferrarin kilpaajo tiimi Scuderia Ferraria, joka oli toiminut myös tehdasjtiiminä Alfa Rmeolle. Maranellossa sijaitse kilpa-auto tehdas pommitettiin maan tasalle vuonna 1944, mutta rakennettiin onnistuneesti uudelleen vuonna 1946. Yhtiön ensimmänen oma auto, Ferrari 125C malli, oli varustettu 1,5litraisella 12 sylinterisellä moottorilla. Ansaitakseen rahaa kilpa-ajoteollisuudessa, yhtiö päätti myydä tuunattuja kilpa-autojaan myös yleisölle. Yksi ensimmäisistä autoista oli Mille Miglia, joka tuli tuhannen mailin kilpailusta, pitkästä ja pitkäkestoisesta Pohjois-Italiasta järjestettävästä kilpailusta.
Legedaarinen Enzo Ferrari F140 rajoitetulla määrällä
Vaikka he eivät pystyneetkään estämään taloudellisia vaikeuksia, heillä oli tarpeeksi pääomaa kilpailevan Ford-yhtiön syrjäyttämiseen itselleen 1960-luvulla Italialainen autonvalmistaja Fiat osti 50% yhtiön osakkeista itselleen vuonna 1969. Tällä tavalla yhtiö sai rahoitusta Ferrari 512S mallin, Porsche 917 mallin markkinoille tuomiseeen. . 1970-luvun alussa tämä Italialainen kilpa-autoihin erikoistuva yhtiö jouti niin koviin taloudelliseen vaikeuksiin, että se joutui perumaan muutaman Formula 1 kisansa. 1970-luvun uusien pakokaasuvaatimusten vuoksi sen myynti tippui merkittävästi Yhdysvalloissa. Yhtiön perustajan kuoleman jälkeen vuonna 1988 merkistä oli syntynyt jo legenda. Erikois malleja kuten F50 ja Enzo Ferrari F140 malleja, jotka molemmat oli varustettu 12 sylinterisillä moottoreilla valmistettiin vain rajoitettu määrä monien muiden mallien tapaan.
Uudet Ferrari mallit
Yleisesti ottaen yhtiö käytti autoissaan lähinnä V-tyypin bensiinimoottoreita. Kaikki korin osat on valmistettu kilpa-ajon pohjalta, ja niistä on tehty tavallisille teille sopivampia.Lisäksi auton sisätilat ovat hyvin pelkistettyjä jotta se loisi kuljettajalle vaikutuksen kilpa-ajosta- Yhtenä harvana valmistajana. Ferrari malleja valmistetaan sekä etu, taka ja keskimoottoreilla varustettuina. Esim., 458 Spider malli oli ensimmäinen ja ainoa V8 keskimoottorilla ja sisäänvedettävällä kovakatolla varustettu auto. Vuonna 2010 maailman tehokkain ja nopein neljäpaikkainen auto FF-malli tuli markkinoille. Se on varustettu 12 sylinterisellä 660 hevosvoimaisella etumoottorilla ja voi saavuttaa jopa 336 km/h nopeuden. Normaalisti ajaessa 12 sylinterisen moottorin polttoainekulutus on noin 15 litraa satasella. Yhtiön autoissa käytettävät jarrut ovat erityisiä "sisäjäähdytteisiä" tuplahaarukalla varustettuja levyjarruja Voit hankkia kaikki osat Ferrarillesi meidän nettikaupastamme. Toimitamme myös kulutusosia, kuten jarrujen, vaihteiston, ja moottorin osia.