Sophie Opel, vuonna 1895 menehtyneen Adam Opelin leski, alkoi valmistamaan autoja hänen ompelukonetehtaallaan vuonna 1895 Hän hankki Dessaulaisen lukkosepän Friedrich Lutzmannin Anhaltische Motor Factory-tehtaan itselleen, ja esitteli ensimmäisen Rüsselsheimiläisen ajoneuvonsa IAA-autonäyttelyssä Berliinissä vuonna 1897. Aluksi yhtiö tarjos eri korilla ja moottoreilla varustettuja versioita tästä autosta. Vuonna 1902 he esittelivät itsekehittämänsä kaksisylinterisell'ä , ja vuonna 1904 nelisylinterisellä moottorilla varustetun auton. Vuonna 1907 Opelista tuli autokilpailun voitettuaan tunnettu ja suosittu merkki Saksan valtakunnassa. Vuonna 1912 tehdas tuotti 3000 autoa, ja he valmistivat autoja jatkuvasti myös Ensimmäisen Maailmansodan aikana. Tämän jälkeen Opelin tehtaasta tuli ensimmäinen liukuhihnatuotantoa käyttävä tehdas Saksassa.
Vuonna 1928, Adam Opel KG (kommandiittiyhtiö) oli valmistanut jo 43.000 ajoneuvoa oli Saksan suurin autonvalmistaja. Vuonna 1928 he muuttivat yhtiötyyppinsä kommandiittiyhtiöstä julkiseksi osakeyhtiöksi (AG). Sophia Opelin pojat myivät osuutensa yhtiöstä Amerikkalaiselle General Motrsille. Vuonna 1931 yhtiö oli siirtynyt kokonaan Amerikkalaisten omistuksessaus! Vuonna 1937 yhtiö oli Euroopan suurin autontuottaja yli 137.000 valmistetulla ajoneuvollaan. Vuonna 1938 yhtiö oli suurin valuuttatulojen ansaitsija kansallissosialistisessa Natsi-Saksassa. Vaikka tehdas kuuluikin Amerikkalaisille, henkilöautojen tuotanto lakkautettiin Toisen maailmansodan ajaksi ja tehdas valmisti kuljetusajoneuvoja ja ja asetarvikkeita asevoimille. Vuonna 1944 molemmat Rüsselsheimin ja Brandenburgin tehtaat vahingoittuvat ankarasti liittoutuneiden ilmahyökkäyksissä. Opel ei valmistanut yhtäkään ajoneuvoa vuonna 1945. Jotta korjauskulut saataisiin katettua, voittajavallat päättivät siirtää Kadett-mallin tuotantotehtaat Neuvostoliiton puolelle vuonna 1946. Kadett-mallia tuotettiin siellä Moskwitsch 400-nimellä.
General Motors hankki yhtiön itselleen vuoden 1948 Marraskuussa ja 1950.luvulla Rekord, Olympia jaOlympia Rekord mallit olivat Saksan suositumpia autoja VW Käfer-mallin lisäksi. Uudella Bochum:issa sijaitsevalla tehtaallaan, he kehittivät myös kadett-mallin uudistetun version, jota on saatavina sedanina, farmariautona, ja caravan-versionn.
Manageri Lopez:in johtama runsas säästöpoliitikka 1990-luvun puolivälissä johti laatuongelmiin ja yhtiön imago laskuun joka oli sen kilpailijaa VW.tä parempi.Yhtiön nykyiseen valikoimaan kuuluu 13 mallia; aina Adam, Corsa, Astra, Ampera, ja Cascada pikkumalleista aina keskiluokan Insigna malliin. Lisäksi myös Meriva-tilautoa, Zafira-pakettiautoa, ja Mokka-katumaasturia, sekä myös pieniä Vivaro ja Movano transportereita myydään yhä markkinoillat.
Korin suhteen on mahdollista että ongelmia syntyy 150.000 ajokilometrin jälkeen. Lisäksi sisätilan osat ja moottori saattavat vioittua säästöpoliitikan vuoksi. Tästä syystä niissä käytetyt materiaalit eivät pysty kestämään niin kauan kuin niiden pitäisi. Nettikaupastamme saat hankittua kaikki varaosat autollesi.