Böömissä syntynyt ja Wienissä kasvatettu Ferdinand Porsche perusti insinööritoimiston Stuttgartiin vuonna 1931. Aluksi hän toimi kehittäjänä ja konsulttina muille autonvalmistajille. Hänen vävypoikansa, Wieniläinen asianajaja Anton Piëch sai 15% osuuden yhtiöstä. Aluksi toimisto teki suunnitteluhommia Zündapp-yhtiölle Nürnbergissä, sekä myös NSU:lle. Porschen insinööritoimisto teki kehitelmiä myös DAF ja Volkswagen-yhtiöille, ja vuonna 1937 yhtiö muutti Stuttgartin Zuffenhauseniin. Toisen Maailmansodan aikaan yhtiö valmisti pelkistettyjä autoja, ambifio-ajoneuvoja, ja panssarivaunuja Armeijan asevirastolle. Vuonna 1944 yhtiö rakensi tutkimustehtaansa Zuffenhauseniin, joka työllisti yli 650 työntekijää. Yhtiön toimisto yhdessä kehitelmiensä kanssa siirrettiin samana vuonna Itävaltaan, jossa yhtiön ensimmäinen itsekehittämä auto, Porsche 356 avoauto kehitettiin Itävaltalaisten insinööirne toimesta. 1950-luvun alussa he kehittivät Käfer-mallin Volkswagenille, ja valmistivat 356-malliaan pienissä määrin. Samalla yhtiö tuotti myös Porsche 914 ja 924-mallejaan. Yhtiön tunnetuin auto, 911-malli seurasi näitä vuonna 1963. Sen avulla yhtiö pääsi mukaan moottoriurheiluun ja voitti useita palkintoja maailmankisoissa urheilautuoillaan. Silloin Porschen valikoimaan kuului muutama malli ja niitä sai etu, taka ja keskimoottoreilal varustettuna.
Koska Porsche on nykyään osa yhdessä Seatin, Skodan, Lamborghinin ja Audin kanssa VW Group-konsernia, Porsche malleja rakennetaan konsernin eri tehtailla. Tästä syystä vuonna 2002 markkinoille tullutta katumaasturi Cayennea, VW Touareg, sekä Audi Q7 malleja rakennetaan kaikkia samalla liukuhihnalla Slovakian Bratislavassa.
911 Camera ja 911 Turbo-mallit ovat yhtiön nykyisiä takamoottoreilla varustettuja autoja, ja Boxter ja Cayman-mallit sen nykyisiä keskimoottoreilla varustettuja autoja. Lisäksi he valmistavat myös ylemmän luokan Panamera (970) mallia sekä Porsche 918-superautoa, joita myydään 768.026 Euron aloitushintaan- ilman mitään lisävarusteita.