Perustaminen ja kehitystyö
Vuonna 1930 japanilainen posliinitehdas, jonka pääkonttori sijaitsi Japanin Nagoyassa, alkoi valmistamaan sytytystulppia sen ajan tuloillaan olevaan japanilaiseen autoteollisuuteen. Ajan saatossa NGK laajensi tuotantoaan kaikkiin bensiinimoottoreiden sytytysjärjestelmiin, kuten myös dieselin hehkutulppiin ja myöhemmin myös lambdasensoreihin päästöohjaukseen. Jatkuva kehittyminen ja globalisaatio on johtanut siihen, että NGK on työstänyt tiensä maailman johtavaksi sytytystulppien valmistajaksi. Omien tehtaidensa lisäksi komponentteja kehitetään yhdessä autoteollisuuden kanssa, jonka vuoksi sillä on haarakonttori Saksassa, jossa se työskentelee tiiviisti VW:n ja Audin kanssa lähellä Düsseldorfia.
Alkuperäiset tarvikkeet VW:ltä
NGK:n komponentteja OEM -laadulla käytetään suurimpaan osaan VW Groupin ajoneuvoista. Yritys, joka kilpailee saksalaisen sytytystulppavalmistaja Boschin kanssa, valmistaa myös monia sähköosia, kuten nakutussensoreita, joita käytetään diesel-moottoreissa. Kaikki tämän japanilaisen autotoimittajan osat ovat myös saatavilla verkkokaupastamme ja takaamme korkean laadun.
NGK:n sytytystulpat on tunnettuja korkeasta laadustaan kilpa-ajoissa ja niitä käytetäänkin tällä hetkellä Formula 1 ja WRC:N (World Rally Championship) keskuudessa.
Tuotteita käytetään myös moottoripyörissä ja muissa polttomoottoreissa. Löydät 25 miljoonaa sytytystulppaa ja hehkutulppaa NGK:n Euroopan varastosta, jota Euroopan autonvalmistajat ja varaosamyymälät hyödyntävät.