Kytkimen työsylinteri auton
Osta Kytkimen työsylinteri nettikaupassamme edulliseen hintaan
Työsylinteri on osa auton kytkinjärjestelmää ja se on kiinnitetty kytkinkotelointiin moottoritilassa. Jos ajoneuvon kytkinpedaalia operoidaan, työsylinteri muuntaa mekaanisen liikkeen hydrauliseksi paineeksi ja siirtää sen pääsylinteriin kaapelia pitkin, mikä vuorostaan muuntaa paine-energian kineettiseksi energiaksi. Kytkimen vapautustasoa operoidaan sitten moottorin ja vaihteiston välillä sen liikkeen perusteella.
Kuinka kytkinjärjestelmä toimii?Hydraulinen kytkinjärjestelmä toimii fysiikan rasiteperiaatteella = voima x voimavarsi, mikä tarkoittaa, että työsylinteri muuntaa pääsylinterin synnyttämän paineen pitkällä varrella ja pienellä mäntäalueella suuremman mäntäalueen ja lyhyen varren suuremmaksi voimaksi. Tämä voima vaaditaan työntövarren operoimiseen kytkimen irrotusvivussa painelevyn irrottamiseksi.
KomponentitTyösylinteri koostuu koteloinnista, ventiilistä, männästä ja sen suojuksesta sekä työntövarresta. Jälkimmäinen on yhdistetty kytkimen irrotusvipuun. Männän suojus on suunniteltu tiivisterenkaaksi. Valmiiksi jännitetty jousi on integroitu työsylinteriin, joka lataa mäntään jännitettä kun se ei ole liitostilassa. Kiitos tämän jännitteen, vapautuslaakeri makaa kalvojousen päällä kytkimessä ja kompensoi kitkalevyn ja kytkimen painelevyn vapaata liikkumista.
Työsylinteri voidaan lisätä hydraulisen kytkinohjaimen lisäksi yhteen yksikköön monissa ajoneuvoissa. Tämä kiinnitetään sitten kytkimen kotelointiin ja siihen ei pääse käsiksi ulkokautta.
Kuluminen ja vaihtoKytkimen jatkuva ajaessa tapahtuva käyttö ja vaihteiden vaihto tarkoittaa, että työsylinteri on kovan rasitteen alaisena, kuten pääsylinteri, ja voi vuotaa. Teoreettisesti männän tiivisterengas voidaan vaihtaa, mutta on halvempaa vaihtaa koko työsylinteri.
Vaihto tulee suorittaa ammattilaisen toimesta, koska hydraulinen kytkinjärjestelmä täytyy ilmata jälkikäteen.
Lisää varaosat kategoriassa Kytkin / osat
- Materiaali: Lasikuitu-muovi
- Kiinnitysruuvien väli [mm]: 65
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Kierremitta: plug-in connect.sys., 12 x 9
- Männän halkaisija mm: 19,05
- Materiaali: Valurauta
- Kierremitta: 10 x 1
- Jarrujärjestelmä: FTE
- Reiän halkaisija [mm]: 20,64
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 60
- tuotenumerolle: 3604
- Materiaali: Valurauta
- Kierremitta: 10 x 1
- Reiän halkaisija [mm]: 20,64
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 60
- tuotenumerolle: 3600
- Reiän halkaisija 1 [mm]: 19,05
- Materiaali: Muovi
- Paino [kg]: 0,217
- valmistenumerolle: KN19020B1
- Reiän halkaisija [mm]: 20,64
- Kierremitta: 13
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 42
- Materiaali: Muovi
- Vasen / oikea liikenne: Oikean-/vasemmanpuolinen ohjaus
- Läpimitta [mm]: 20,64
- Asennuspuoli: Edessä
- Läpimitta [mm]: 19,05
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Kierre 1: 1x M12x1.25
- Kiinnitysruuvien väli [mm]: 46,8
- Materiaali: Alumiini
- Jarrujärjestelmä: BOSCH/BENDIX
- Reiän halkaisija 1 [mm]: 19,05
- Materiaali: Muovi
- Paino [kg]: 0,22
- valmistenumerolle: KN19020.4.1
- Paino [kg]: 0,170, 0,17
- Materiaali: Muovi
- Kiinnitysruuvien väli [mm]: 65
- Kierre 1: Plug-In
- Kierremitta: Ø12x9
- Männän halkaisija mm: 19,05
- Kierremitta: 12 x 1
- Reiän halkaisija [mm]: 23,81
- Materiaali: Valurauta
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 58,6
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Materiaali: Muovi
- Kierremitta: 12 X 9
- Jarrujärjestelmä: SACHS
- Reiän halkaisija [mm]: 19,05
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 65
- Kiinnityrreikien etäisyys [mm]: 60
- Reiän halkaisija [mm]: 20,64
- Materiaali: Alumiini
- Kierre 1: 1x M10x1.0
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2