Kaasuläpän asentotunnistin auton
Osta Kaasuläpän anturi nettikaupassamme edulliseen hintaan
Bensamoottoreissa kaasutin sijaitsee usein palotilan ulkopuolella. Tämän vuoksi polttoaine ruiskutetaan korkealla paineella (jopa 120 bar) ennen tai jälkeen polttoaineen syötön Throttle-venttiiliä. Läpän sijainnista riippuen ilmanvaihdon tulokanava vapautetaan ja näin puhdasta ilmaa virtaa imuventtiileihin. Autolla kiihdytettäessä Throttle-venttiilianturi määrittelee tarkoitukseen sopivan polttoaineen määrän ja lähettää tästä tiedon moottorin ohjausyksilölle. Kyseinen polttoaineen määrä, ilmanpaine, moottorin nopeus ja lämpötila lasketaan jokaisen ilmavirran yhteydessä. Näin voidaan määrittää oikea polttoaineen kulutus ja siten hallita ruiskutusjärjestelmää. Throttle- venttiiliantureita voidaan käyttää eri käyttötarkoituksiin.
Throttle-kytkinTässä tapauksessa anturi havainnoi vain kahta käyttövaihetta - tyhjäkäynti ja täysteho. Nämä kytkentäpisteet välittyvät moottorin ohjausyksikköön, mikä vähentää polttoaineen syöttöä tyhjäkäynnissä tai vastaavasti lisää sitä täysteholla.
Throttle-asentoanturiTässä tapauksessa anturi on asennettu Throttle-venttiilin pyörimisakselille ja se toimii samalla tavalla kuin potentiometri. Ilmapellin avauskulmasta riippuen myös lähtösignaali muuttuu. Tämä tapahtuu säädettävän elektronisen resistanssin avulla. Throttle-asentoanturissa ilmenevät viat ilmoittavat moottorin, toisin kuin kaasupolkimen asennon, toimivan eri nopeuksilla. Jos anturi on viallinen, moottoria ei voida enää käyttää asianmukaisesti. Tämän vuoksi anturi tulee vaihtaa välittömästi.
Anturia vaihdettaessa tulee väärät arvot poistaa moottorin ohjausyksiköstä, jonka jälkeen uusi anturi mukautetaan ohjausyksikön mukaisesti. Verkkokaupastamme löytyvät kuhunkin automalliin sopivat Throttle-venttiilianturit, perhosventtiilit sekä muut moottorin osat kuten EGR-moduulit tai kampiakselit.
Lisää varaosat kategoriassa Moottori
- Pituus (mm): 75
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta vastapäivään
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Pistokkeen kotelon muoto: suorakulmainen (rectangular)
- Jännite (V): 12
- Paino [kg]: 0,05
- Käyttö: Sähköinen
- Pistokoskettimien lukumäärä: 4
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta myötäpäivään
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman kaapelia
- Jännite (V): 12
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta myötäpäivään
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman kaapelia
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Jännite (V): 12
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Käyttö: Mekaaninen
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta vastapäivään
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Pistokkeen kotelon muoto: Soikea
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta vastapäivään
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman kaapelia
- Jännite (V): 12
- Käyttö: Sähköinen
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: ilman kaapelia
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Pistokkeen kotelon muoto: suorakulmainen (rectangular)
- Pituus (mm): 75
- Leveys (mm): 50
- Korkeus (mm): 75
- Paino [kg]: 0,04
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta vastapäivään
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Pistokkeen kotelon muoto: suorakulmainen (rectangular)
- Vaihtoehtoisesti
- Pyörimissuunta: Pyörimissuunta myötäpäivään
- Pistokoskettimien lukumäärä: 3
- Paino [kg]: 0,024
- Väri: musta
- Vaihtoehtoinen korjaussarja: 550149