Virranjakaja ja yksittäisosat auton
Osta Virranjakaja ja yksittäisosat nettikaupassamme edulliseen hintaan
Nelitahtisessa bensamoottorissa (ottomoottorissa) mäntä liikkuu edestakaisin. Ylhäältä alas liikkuessaan mäntä imee polttoaineilmaseoksen sylinteriin ja sulkee samalla imuventtiilin. Alhaalta ylös liikkuessaan mäntä puristaa seoksen kasaan. Tiivistetty polttoaineseos saa aikaan korkeajännitteisen sähkökipinän sytytystulppaan palamista varten. Tätä tapahtumaa kutsutaan imutahdiksi, koska kampiakselin aikaansaama voima painaa männän alas. Männän alimmassa kääntöpisteessä pakoventtiili avautuu ja mäntä poistaa samalla pakokaasut. Tämän jälkeen koko prosessi alkaa uudelleen.
Virranjakajan tehtäväHenkilöautojen monisylinterisissä moottoreissa kaikki sylinterit eivät pala samaan aikaan, vaan toimivat erillisesti riippuen sytytyssekvenssistä (esim. 1-4-3-2). Tämä on olennaista moottorin tasaisen käynnin kannalta. Virranjakajan tehtävä on hallita sytytysjärjestelmää. Se ohjaa sytytyspuolan antaman suurjännitepulssin sytytystulpalle.
Viallisen virranjakajan vaihtaminenVirranjakaja koostuu roottorista sekä sytytystulppien korkeajännitejohdoista, mukaan lukien sytytystulpat ja suojat, jotka estävät veden pääsyn virranjakajaan. Epäiltäessä virranjakajan vaurioitumista huomataan usein, että vika on pelkässä roottorissa. Tämä voidaan tarkistaa korjaamolla. Jos roottori vaihdetaan, suosittelemme samalla vaihtamaan myös sytytystulpat.
Verkkokaupastamme löytyvät virranjakajat ja sytytystulpat useimpiin automalleihin. Valikoimastamme löytyvät myös ajoneuvokohtaiset ohjausyksiköt ja sytytyskaapelit.
Lisää varaosat kategoriassa Moottori
- Paino [kg]: 0,02
- Tuotelinja: Original Quality
- Pakkausleveys [cm]: 5,8
- Pakkauskorkeus [cm]: 3,3
- Pakkaussyvyys [cm]: 3
- Valmistaja rajaus: DUCELLIER
- Kondensaattorikapasiteetti: 0,27
- Pituus (mm): 37,4
- Paino [kg]: 0,022
- Valmistaja rajaus: DUCELLIER
- Kondensaattorikapasiteetti: 0,27
- Pituus (mm): 37,4
- Paino [kg]: 0,026