Polttoainesuutin auton (diesel ja bensa)
Osta Pumppusuutin (diesel ja bensa) nettikaupassamme edulliseen hintaan
1980-luvun lopun kiristyneiden päästöluokitusten mukaisesti henkilöautojen bensiinimoottorit on korvattu polttoaineen suihkutusjärjestelmän omaavilla moottoreilla. Polttoaineen suihkutusjärjestelmän avulla voidaan vaikuttaa kaasun ilma-polttoaineseoksen suhteisiin, ja suhdetta voidaan kontrolloida suhteellisen tarkasti.
ToimintaperiaateBensiinimoottoreiden ja dieselmoottoreiden välillä on merkittäviä eroja. Bensiinimoottoreissa tai ottomoottoreissa polttoaine syötetään moottoriin imuilman joukkoon ennen kaasuttimen kurkkua. Dieselmoottoreissa taas polttoaine työnnetään ruiskusuuttimesta suoraan palotilaan. Bensiinimoottoreiden suoraruiskutusjärjestelmä on kehitetty vain parin viimeisen vuosikymmenen aikana. Haittapuolena voidaan pitää polttoainesuuttimien kuormittumista korkeille lämpötiloille. Jokaisella sylinterillä on oma suutin, joka on yhdistetty ruiskupumppuun johtosarjalla.
Yksikkö-suutin -ohjausYhdenmukaisen suihkutuksen aikaansaamiseksi kaikkien pumpulta suuttimille kulkevien linjojen tulee olla täsmälleen yhtä pitkät, muutoin ruiskutuspaineessa voi ilmetä pieniä eroja. Ennen kaikkea tällä on suuri vaikutus päästöihin. Kyseinen ongelma on kierretty kehittämällä yksikkö-suutinjärjestelmä dieselmoottoreita varten. Järjestelmän ideana on, että jokaisella sylinterillä on oma ruiskupumppu, mikä tuottaa paineen suoraan ja ohjaa sen suuttimille.
YhteispaineruiskutusYhteispaineruiskutus on puolestaan järjestelmä, jossa korkeapainepumppu tuottaa jatkuvan tasaisen paineen polttoaineputkiston kautta kaikkiin sylintereihin. Verkkokaupastamme löytyvät ruiskutusventtiilien, suuttimien sekä ruiskupumppujen edulliset vaihtoehdot.
Lisää varaosat kategoriassa Moottori
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min]: 237
- Vastus [Ohm]: 15,95
- Polttoaine: Bensiini
- Valmistaja rajaus: TOYOTA
- OE-numerolle: 23670-29116
- Laatu: OE specification
- Käyttö: sähköisesti ohjattu
- Paino [g]: 600
- Bruttopaino [g]: 800
- vaihtoehtoinen tuote: -
- Lisätarvike / lisätieto: Tiivisteillä
- Suositellun tarvikkeen tuotenumero: A2C59514036
- Huomioi ajoneuvovalmistajan vaatimukset
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ohjain/ohjelma tulee "kouluttaa"/päivittää
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Valmistaja rajaus: Citroen; Fiat; Ford;
- OE-numerolle: 6C1Q-9K546-AC
- Laatu: OE specification
- Käyttö: sähköisesti ohjattu
- Paino [g]: 560
- Bruttopaino [g]: 760
- vaihtoehtoinen tuote: -
- Polttoaine: Diesel
- Suositellun tarvikkeen tuotenumero: X11-800-001-002Z, X11-800-002-002Z
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ohjain/ohjelma tulee "kouluttaa"/päivittää
- Huomioi ajoneuvovalmistajan vaatimukset
- Vertaa vanhaa osaa uuteen (erit. alkuperäisvar. nroa)
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min]: 116,5
- Vastus [Ohm]: 15,95
- Polttoaine: Bensiini
- Vaihto-osa
- Polttoainejärjestelmä: Yhteispaineruiskutus
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
- Polttoainejärjestelmä: Yhteispaineruiskutus
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
- Vaihto-osa
- Polttoainejärjestelmä: Yhteispaineruiskutus
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Tiivisterenkaalla
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min]: 670
- Vastus [Ohm]: 12
- Polttoaine: Bensiini
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min]: 429,2
- Vastus [Ohm]: 12
- Polttoaine: Bensiini
- Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g/min]: 261,1
- Vastus [Ohm]: 12
- Polttoaine: Bensiini