Moniurahihnan kiristin auton
Osta Apulaitehihnan kiristin nettikaupassamme edulliseen hintaan
Hihnavetoa käytetään sen huoltovapauden vuoksi auton moottorin useissa eri toiminnoissa, kuten tyypillisissä moottorin hallintajärjestelmissä ja lisälaitteissa. Impulssit jaetaan kitkaimupulsseihin sekä positiivisiin impulsseihin. Positiivista impulssia käytetään polttomoottoreissa, vain etuhammaspyöräisessä hihnavedossa, jolla ajoitetaan venttiilejä. Tässä tapauksessa kampiakseli ohjaa nokka-akselia hammaspyörän avulla. Tällaisessa hihnavedossa oikea ajoitus on välttämätöntä. Jos hammaspyörähihna löystyy käytön aikana, se säätää hihnapyörää, mikä puolestaan vaikuttaa suoraan moottorin toimintaan, koska ruiskutusjärjestelmän ruiskutusajat eivät enää täsmää. Tällä on myös suora vaikutus auton käynnistämiseen.
Jännite suojaa moottorin vioittumiseltaJos hammaspyöräveto jatkaa löystymistä. se aiheuttaa vääjäämättömästi moottorivian, koska avatut venttiilit hakkaisivat männän päitä. Tällaisten riskien ehkäisemiseksi hihnoissa on hihnakiristimet. Erityisesti hammaspyörähihnoissa, missä on hydraulinen kiristin, hihnan tasainen veto on erityisen tärkeää. Muita kiristintyyppejä ovat mm. kitkakäyttöiset kiristimet. Kitkakäyttöiset kiristimet koostuvat kahdesta osasta, kiristysrullasta ja kiristimestä. Kiristin on muotoilultaan vipumainen osa, jota useimmissa tapauksissa voidaan säätää ja kiinnittää ruuvilla. Hihnakiristin kulkee hihnan ulkopinnalla ja työntää sitä sisäänpäin. Kiristysrullaa tukevat pääosin kuulalaakerit, jotka tulee vaihtaa tietyin väliajoin.
Vaihdettavat osatLukuun ottamatta vaihtovirtageneraattoria, mikä vielä vanhemmissa ajoneuvoissa hyödyntää hihnavetoa, jokainen vetohihna sisältää kiristimen. Kiristimen vaihdon yhteydessä tulisi vaihtaa samalla myös kyseinen hihna. Ajoneuvokohtaiset ohjeet kiristyspyörän vaihtoon löytyvät auton huoltokirjasta. Verkkokaupastamme löytyvät hihnakiristimet sekä hydrauliset kiristimet edulliseen hintaan. Suosittelemme samalla myös hihnan vaihtoa.
Lisää varaosat kategoriassa Moottori
- Läpimitta [mm]: 65
- Leveys (mm): 29
- Kokonaiskorkeus (mm): 63,7
- Kotelomateriaali: Alumiini
- Juoksupyörä-materiaali: Muovi
- Leveys (mm): 23
- kiiloja: 5
- Hihnapyörä-Ø[mm]: 83
- Laitteet / rullat: Sis. kiristysrullan
- Kotelomateriaali: Alumiini
- Juoksupyörä-materiaali: Muovi
- Läpimitta [mm]: 60
- Leveys (mm): 30
- Kiristysrullan toiminta: Käsikäyttöinen
- Materiaali: Muovi
- Sisäläpimitta [mm]: 10
- Läpimitta [mm]: 70
- Leveys (mm): 26
- Kotelomateriaali: Alumiini
- Juoksupyörä-materiaali: Muovi
- Laitteet / rullat: Sis. kiristysrullan
- Läpimitta [mm]: 65
- Leveys 1 (mm): 22
- Kiristysrullan toiminta: automaattinen
- Kokonaiskorkeus (mm): 91
- Läpimitta [mm]: 65
- Leveys (mm): 25
- Apulaitteet: Generaattori
- Kotelomateriaali: Alumiini
- Juoksupyörä-materiaali: Muovi
- Pultin läpimitta [mm]: 10
- Hihnapyörä-Ø[mm]: 90
- Korkeus 1 (mm): 25
- Kotelomateriaali: Alumiini
- Juoksupyörä-materiaali: Muovi
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Vaimennuksella
- Apulaitteet: Generaattori
- Hihnapyörä-Ø[mm]: 81
- Leveys (mm): 21,40
- Laitteet / rullat: Sis. kiristysrullan
- Lisätarvike / lisätieto: Pidikkeellä
- Täristys: Värähtelynvaimentimella
- kiiloja: 5
- Sisäläpimitta [mm]: 8
- Apulaitteet: Generaattori