Olka akseli auton
Osta Olka akseli nettikaupassamme edulliseen hintaan
Korin lukuisat komponentit eivät ole olemassa pelkästään korin yhdistämiseksi renkaisiin. Kori koostuu monesta komponentista, joista moni on osallisena ohjaukseen, jousitukseen ja iskun pehmennykseen. Olka-akselin ulkonäöstä riippumatta se varmistaa ajon sulavuuden ja on vastuussa ohjauksen vaikutukseen. Ilman olka-akselia värinät kulkeutuisivat matkustajatilaan ilman minkäänlaista suodatinta. Olka-akseleita sanotaan usein rengastuiksi. Yleensä olka-akselit etu- ja takarenkaille eroavat merkittävästi toisistaan.
Käyttö ja materiaaliRiippuu yleensä ohjauksesta millaista olka-akselia käytetään. Esimerkiksi jos se on kiinteä akseli, se voidaan asentaa kiinteäksi tai liikkuvaksi. Se näyttää kuitenkin hieman erilaiselta erilliselle jousitukselle. Olka-akselin toimita on valmiiksi integroitu akselirataan tai jousitukseen. Olka-akselit kuuluvat ajoneuvon jousituspainoon. Tämä tarkoittaa sitä, että ne liikkuvat renkaan mukana joka pompussa. Tämä kasvattaa tähän osaan kohdistuvaa rasitusta, mihin valmistajat luonnollisesti kiinnittävät huomiota valmistuksessa. Nämä ajoneuvon osat valmistetaan lähes aina lämpöresistenssistä teräksestä pitkän eliniän turvaamiseksi.
Elinikä, mahdolliset syyt vioittumiseen ja olka-akselin vaihtoJoka tapauksessa olka-akseli tulee aika ajoin vaihtaa. Vaikka se ei kuulukkaan tyypillisiin käytössä kuluviin osiin, ne joudutaan usein vaihtamaan onnettomuuden tai epätavallisen korkean mekaanisen rasituksen takia. Vaikka olka-akseli on jo irronnut osittain, tarvitaan nostin. Merkkinä irtoamisesta on löysä rengas, kun pallonivel ja laakerit on poistettu. Koska irronnut olka-akseli on suuri turvallisuustekijä, se tulee vaihtaa korkealaatuisella varaosalla. Ei ole suositeltavaa tehdä näitä korjauksia itse, koska tarvitset erikoistyökaluja. Silti, voi olla kannattavaa ostaa uusi olka-akseli itse verkosta, koska hinnat ovat paljon alhaisemmat ja löydät tarkkaa tietoa varaosastasi.
Lisää varaosat kategoriassa Jousitus ja tukivarret
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- Läpimitta [mm]: 50
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 3
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Asennuspuoli: Taka-akseli, oikea
- Valmistusnumero: ZZT-BM-001
- parilliset tuotenumerot: ZZT-BM-000
- Asennuspuoli: Etuakseli, oikea
- Läpimitta [mm]: 50
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 3
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- parilliset tuotenumerot: 107786
- Versio: COBAPRESS
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Asennuspuoli: Etuakseli, oikea
- Tarvittava kappalemäärä: 1
- Pyöränlaakeriläpimitalle [mm]: 72
- Asennuspuoli: Etuakseli, oikea
- Läpimitta [mm]: 54,6
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 4
- PR-numerolle: 1ZE, 1LP, 1LL
- Pyöränlaakeriläpimitalle [mm]: 85
- Asennuspuoli: Etuakseli, Vasen
- Sisäläpimitta [mm]: 82
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman pyörännapaa, ilman laakeria
- Paksuus [mm]: 14
- Sisäläpimitta [mm]: 50
- Läpimitta [mm]: 70
- Materiaali: NBR (nitriili-butadi-kumi)
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea
- Paino [kg]: 0,058
- Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Ilman pyörännapaa, ilman laakeria
- Asennuspuoli: Etuakseli, oikea
- Paino [kg]: 3
- Pakkaussyvyys [cm]: 24,5
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- Läpimitta [mm]: 54,6
- Kiinnitysreikien lukumäärä: 4
- PR-numerolle: 1ZE, 1LP, 1LL
- Pyöränlaakeriläpimitalle [mm]: 85
- Asennuspuoli: Etuakseli, vasen
- OE-numerolle: 4G0407253A
- Versio: KSM
- parilliset tuotenumerot: BSP25147
- Ajoneuvon varustelusarja/-malli: KSM, bis 02.11.2009